esmaspäev, detsember 28

unelaul

sattusin tango mailinglistis lõime peale, kus link Masaru Emoto teemale.

sealt edasi valisin suvalise lingi, kus seda riisi eksperimenti korrati (algus siin).
Eestiski võibolla veel müügil need veepudelid, millele sellised enesesisendussõnad trükitud.

mis aga hakkasin mõtlema, on see, et nende 40 päeva jooksul sa kordasid neid sõnu, tegelikult ei ole see aga niisama ütlemine, vaid lausumine selle vanas tähenduses.
et olid kunagi lausujad, loitsijad.
(vaevalt et seal pudeli villimise liinil eraldi lausuja tööl oli)

esimeses klipis mainiti ka, et Emoto on kirjutanud lastele raamatu ja seda saab alla laadida aadressilt thankwater.net, mis aga osutus mingiks affiliate äri tegemise kohaks vaid. enne, kui asjale pihta sain, olin liikunud Waterbook for Children lingile ja mitu saiti raamatu asjatus otsimises läbi käinud.
kuhu jäin veidi pidama, oli laste hüperaktiivsuse, autismi, keskendumishäirete jne ravimisele Berard AIT meetodiga. saan aru, et heliteraapia mingi vorm.
heliteraapia ja värvusteraapia, on teemad, mida tahaksin lastesaiti sisse tuua.
muusikalise kuulmise arendamine lastel on isiksuse arengu seisukohalt midagi olulist. mul on tunne, et kui inimene oskab muusikast harmooniat leida ja tajuda, siis see kajastub ka tema isiksuses.
tal on harmoonia vajadus.
enam-vähem on mul välja mõeldud mäng, kuidas saaks lapsi meelitada kõlasid jälgima. ka värvide valimise jaoks on mingid mõtted olemas. flashis saab väga dünaamiliselt muuta pindade värvust (ainus häda, et erinevad ekraanid väga erinevalt seadistatud värvide esitamiseks).
aga see on üleülejärgmine asi, mida ette võtta -- enne on tohutu töö veel teha.

unelaual aga sai pealkirjaks pandud, sest seda riisipurgile muusika mängmist vaadates hakkasin mõtlema aegadele tagasi, kui mu lapsed imeväikesed olid. mu ex oli häirimatu unega, ma ise erksaga -- seega kujunes nii, et kõik need kõhugaasid ja hammaste tuleku nuttude ajad tuli mul neid öösel süles ringi kõndides kussutada ja neile unelaulu laulda.
mul oli väga kitsas repertuaar. paljuski enda improviseeritud üminad ja siis ainus selline, mille sõnu teadsin -- "Puhu, tuul, ja tõuka paati, aja Kuramaale mind..."
selline ilus, aga kurblik. ja lõpusalmi, kus kõrtsikaklusest juttu, ma ei kasutanud.



nüüd aga mõtlen, et kui hea oleks olnud, kui ma oleks teadnud mingit sellist unelaulu, kus selliseid elujaatavaid ja tervikolemist tugevdavaid sõnu oleks.
kas sa tead mõnda?

3 kommentaari:

  1. Rahvalaulud, ainult soovi ja pane sõnadesse
    Suisu, suisu suuremaks,
    kasva, kasva kangemaks,
    raasukese raskemaks,
    pisukese pikemaks,
    õlekõrre kõrguseks,
    pilliroo pikkuseks!

    teine soovib hoopis, et
    hernetera hergemaks
    tangutera targemaks

    kolmas et
    kasva latse karjuses,
    memme karja hoidijaks,
    esä kesä kündijaks,
    mõisa rehe peksijaks,
    esä-emä toitijaks

    neljas et
    tudu tudu tuvikene,
    hinga, hella lehekene,
    maga marjavarrekene,
    puhka pohlaõiekene,
    lapsest kasvab lambuline,
    lambuline, karjakäija,
    toob mulle mati maasikaida,
    sõela täie sõsterida ...

    viies et
    maga kaua, kasva suurest,
    kasva eidele esikuks,
    haudujalle abimehest,
    tuojalle tulepuhujast,
    virvele vievedajast,
    salme saunaküttejast

    kuues et
    maka, maka mar'akene,
    lebä, helle linnukene,
    maka kavva, kasu pia,
    ima viituujas
    saa sammu astjas
    ime käsken käüjäs
    ene jäle jätijäs!

    VastaKustuta
  2. ajastu modaalsus on muutunud. konkreetsed tegevused, mis veel sajand tagasi olid ette määratavad (programmeeritavad) -- et laps läheb juba varakult talutöödesse abiks. esmalt karjaseks, siis juba raskemate talutööde peale -- seda maailma pole enam.

    mis mõtlesin aga on enam üldisemad hoiakud.
    et kui vanem lapsele laulab unelaulu, siis ta ise loeb nagu mantramit. ta häälestab enda ja lapse tulevikku.

    konkreetne mõte on aga korjata lastesaidile unelaulude kogu. mu unistus on, et emad-isad, vanaemad-vanaisad, vanemad õed ja vennad ise laulavad neid laule.

    milliseid inimesi me siis soovime oma tulevikku?
    panen suvalises järjekorras märksõnu, mis mulle endale olulised:
    hakkajad,
    särasilmsed,
    otsiva vaimuga, õpihimulised,
    koostööd hindavad, teistega arvestavad,
    headusesse uskujad...

    VastaKustuta
  3. Tere kõigile, minu nimi on Theresa Walker, ma olen 20 aastat abielus abikaasaga ja meil on kaks poega. Vanem üks 16 ja noorem on 11 aastat. Mu abikaasa armastas mind palju, kuid ta osales 32-aastase naisega, kes on tema kolleeg. Ma pole seda kunagi ette kujutanud, kuid kuidagi tema suhtumist mind ja lapsi, tema hilinenud ametist lahkumine pani mind mõtlema asja juurde ja 15 päeva enne, kui ta tunnistas, et ta kaasab ja on ka seksinud. Ta tõi ta oma voodisse, kui olin kontoris. Isegi minu 20. aastapäeval märtsis, hoian ennast seksist eemal, kui me seda sünnipäevapäeval, see on taas meie mesinädalad, ta teab seda, kuid ta tegi seda enne oma aastapäeva oma voodis, see tähendab, et minu tunded olid täiesti valetu talle: Minu vaimne seisund on täis piinlikkust, ta on põhimõtteliselt hea mees. Ma armastasin teda väga, kuid nüüd tunnen teda halvaks. Ma arvan, et ma ei saa unustada ja valu taastada, mõnikord ähvardab teda. Mõnikord teavitatakse teda, kui ta suudab oma perekonnast lahkuda, ta abiellub temaga ja ta tahab teda veenda, et olen naine, kes ei ole tema jaoks õige. Ka mina võib olla asi. Ma ei peaks temaga koos elama. Tegelikult ta tahab minust võita, kui ta on lahutatud, ta ütles, et ta on meie suhetest armukade ja ta rikub mind, võttes oma abikaasa. Ma pidin seda arutama koos sõbraga, kes palus mul leida hea loitsu, kõigepealt ma ei uskunud seda Cast õigekirja, kuid ma pean seda proovima, kuni ma kohtusin PROPHET dr JOSEPH UGO e-posti teel Internetis kuidas ta on aidanud nii paljudel inimestel saada tagasi oma tagasisidet ja aidata seostada suhteid ja teha inimesi õnnelikuks nende suhetes, selgitasin talle tema olukorda ja ta aitas mind 7 päeva jooksul välja, olen täna õnnelik, et ta aitas mind ja ma saan uhkelt öelda, et mu abikaasa on nüüd minuga jälle ja ta on nüüd armunud minuga nagu kunagi varem. Kas teil on vaja mingit abi oma suhetes, nagu saada tagasi oma mees, naine, poiss, sõbranna, loteriide võitmine, haiguse raviks või töökohtade edendamiseks, vaatajad, kes loevad minu postitust, mis vajab igasuguseid eluvaldkonnaga seotud probleeme, peaksid temaga ühendust võtma.

    KONTAKT -E-post: doctorjosephugo@gmail.com
    WhatsApp: 34631686040

    VastaKustuta